בדיקת נזילות מים

כאן תמצאו את כל מה שצריך לדעת על בדיקת נזילות מים. המומחים לאיתור מתמחים באיתור נזילות מים גלויות או סמויות בכל רחבי הארץ

רפרוף מהיר

אין דבר שמפחיד בעלי דירה יותר מסימנים ראשוניים של רטיבות, ובצדק. הסיבה לחששות המוצדקות היא שסימני רטיבות הם בדרך כלל תוצר אחרון של תהליך ארוך בו נפגעת התשתית של הבית, כאשר סימני הרטיבות החיצוניים מעידים על בעיה הרבה יותר משמעותית בפנים.

במאמר זה תוכלו לקרוא על תהליך הבדיקה של נזילות מים, הדברים שאתם יכולים לעשות לפני שאתם קוראים לנו והבונוס הכלכלי שיכול לצאת לכם.

מהי בדיקת נזילות מים?

בדיקת נזילות מים היא בדיקה שנערכת על ידי איש מקצוע בדירה או בבית פרטי, ונועדה לברר את הקיום והמיקום של נזילת מים סמויה – נזילה בתוך הצנרת הפנימית של הבית שאיננה נראית לעין.

תהליך בדיקת נזילות מים הוא תהליך שיכול להיות מאוד מורכב ולכן דורש בירור מעמיק בטרם שכירה של איש מקצוע. אנחנו ממליצים לברר עם איש המקצוע שמגיע לביתכם את מידת ההכשרה שלו, טיב המוצרים שבהם הוא משתמש ואת הוותק שלו בתחום.

מהם הנזקים הגלומים ברטיבות סמויה?

אתם בטח שואלים את עצמכם – על מה האנשים האלו כל כך לחוצים? למה אני צריך להשקיע כל כך הרבה מאמץ בווידוא שאיש המקצוע שמגיע לביתי לצורך בדיקת נזילות מים מומחה בתחום?

שאלה זו היא שאלה לגיטימית לחלוטין, אך גם כזו שיש לה תשובה פשוטה המצביעה על הנזקים האפשריים של נזילות סמויות בצנרת הבית – נזקים שיכולים להסתכם (במקרה הטוב) בקירות מתקלפים הדורשים קילוף וסיוד מחדש, ובמקרה הרע להגיע גם לנזקים של עשרות אלפי שקלים במקרה בו הרטיבות היא בקיר תומך של הבית, או שהצנרת חלודה וישנה ומובילה להצפות ונזילות רבות במוקדים שונים.

כיצד ניתן לוודא בעצמי אם אכן מדובר בנזילה?

אנשים רבים מעוניינים לדעת כיצד הם יכולים לוודא ששירותיו של גלאי נזילות מקצועי נדרשים עוד בטרם הזמנתו לביתם. רצון זה לווידוא נובע בין השאר מהרצון של כולנו להימנע מהוצאות מיותרות, ומכך שהזמנת איש מקצוע לבית דורשת פינוי זמן לביקורו.

מי שמעוניין לבצע בדיקת נזילות מים ביתית ראשונית יכול לעשות את הדבר הבא: לכבות את כל הברזים לכל צרכני המים בבית (כולל מכונת הכביסה, לחכות שתסיים), לרדת לשעון המונים של המים (שיכול להיות בארון המונים של הבניין או בגינת הבניין), ולהסתכל אם מד הצריכה של המים ממשיך לזוז גם לאחר סגירת כלל הברזים.

אם מד המים ממשיך לזוז דבר זה מראה שישנה צריכה של מים ממקור שאיננו פתח מים רשמי בדירה – נזילה בצנרת.

זיהוי נזילות בעזרת סימנים חיצוניים אחרים

דרך נוספת לזהות נזילה בבית היא על ידי הסימנים החיצוניים של הנזילה – קירות מתקלפים / "נפוחים", רצפות ששינו את צבען ללא סיבה נראית לעין, טפטופים חוזרים ממקור לא ידוע ועוד. 

חשוב לשים לב! גם במקרים בהם אתם רואים עדויות חיצוניות לנזילה יש בירורים נוספים שכדאי לעשות בטרם קריאה לבדיקת נזילות מים בידי מומחה. אנחנו ממליצים לנסות את שיטת מד המים ולהסתכל – ייתכן שיש לכם בעיה באיטום ולא נזילה של ממש, כאשר בעיות באיטום הן קלות וזולות יותר לתיקון.

מה יוכל איש המקצוע לעשות?

בודק נזילות מקצועי יזהה את מקור הנזילה באמצעות אמצעים חדשניים הנמצאים בשימושו. לאחר הזיהוי הוא יוכל לסתום אותה ולספק לכם חתימה רשמית לצורך קבלת החזר חלקי מחברת המים על המים שנשפכו בנזילה.

לסיכום, נזילות מים הן לא משחק ילדים, ונזילה לא מטופלת יכולה להפוך במהרה לבעיה גדולה בהרבה מזו שהייתה יכולה להיפתר בקלות יחסית על ידי אינסטלטור מומחה. אנחנו ממליצים לכל מי שרואה סימנים לנזילה בביתו לפנות לבודק נזילות מומחה בהקדם האפשרי.